ZAKAJ SE OTROCI NAJLAŽJE UČIJO TUJEGA JEZIKA?
22. 4. 2022
Bliža se poletje. Ste pripravljeni na angleške dialoge?
27. 5. 2022

DO ODGOVORNE KOMUNIKACIJE S TRENINGOM DIALOGIKE

Še posebno v tem času je izjemno pomembno govoriti o spoštljivi in odgovorni komunikaciji. Še vedno opažamo, da jo je premalo, tako v politiki kot tudi v gospodarstvu. Odgovorna komunikacija se začne pri meni, torej 1. načelo je, da se izražamo v 1.osebi ednine: Jaz tako mislim, jaz tako doživljam, meni se je to zgodilo. Tako pa večkrat v komuniciranju zaznamo zelo priljubljen dialog MI. Mi tako mislimo, nam se zdi, vsi mi smo za to in to spremembo. Jasno, tako se odgovornost porazgubi na več nas in ne samo name. Če jo prevzamem sam, je jasno odgovornost precej večja.

Izjemno pomembno pri odgovorni komunikaciji je, da naših sogovornikov ne etiketiramo, temveč vedno omenjamo vedenje, ki ga želimo spremeniti, ali obrnjeno drugače, vedno pohvalimo vedenje, ki ga od sodelavca želimo izvabiti.

Danes vam tako spodaj za pokušino dajemo primer, kako voditi kreativni dialog po Vedenjski terapiji, ki jo uporabljamo v treningu Dialogike. Gre za izjemno učinkovit pristop, ki daje konkretne delovne rezultate v praksi. Hkrati je Vedenjsko kognitivni pristop priznan in izjemno cenjen tudi v znanstvenih krogih. Kot smo že zapisali  spreminjamo vedenje posameznika in ga na ta način ne kritiziramo kot človeka. Kritiziramo posameznikovo vedenje in ga a kreativen način iz neučinkovitega vedenja, spreminjamo v učinkovito vedenje.

Eno izmed klasičnih vedenj, ki ga vodje in tudi sodelavci ne želimo je jamrajoče vedenje, ki pa je v naši družbi postal že kar normalen. Vsem je jasno, da takšno vedenje ne vodi v produktivnost, ampak v njeno nasprotje.

 

DIALOG: KAKO iz JAMRAJOČEGA VEDENJA V UČINKOVITO DELO

 

A: »Mojca, dober dan. Kako ste kaj danes?«

B: »Zasuta sem z delom, sploh ne vidim ven iz svoje pisarne toliko papirjev imam na mizi, grozno je. Pripravljam zaključni račun, pripravljam podatke za plače, knjižim plačila, ker je kolegica zbolela, povrhu vsega pa moram organizirati še rojstni dan in kupiti darilo za šefa.«

A: »Ali ste pripravili analizo ur za serviserje, kot sva se dogovorili?«

B: »Nisem mogla, cele dneve delam, najboljše da se kar preselim v službo, doma me že ne poznajo več, noben z mojega oddelka nič ne naredi, samo jaz delam, jaz tako ne morem naprej. Pripravljam podatke za vas, pa za direktorja, pa ostaja mi tekoče delo, ki bi ga sicer lahko opravila Sonja, ampak tako ni prinesla nobenega znanja s sabo iz prejšnje službe, tako da za njo popravljam še jaz.

 A: »Saj veste, da ne moremo pripraviti plač brez te analize. Jaz moram oddati analizo, skupaj s predlogom, direktorju. Brez analize pa ne morem pripraviti predloga. Ali ste pridobili podatke od vodje servisa?«

B: »Jaz sem bila pri njemu, pa tako sam ni znal dobiti podatke iz novega sistema. Sem ga potem morala še jaz o tem učiti. Bolje bi bilo, da bi tako jaz vse pripravila sama. Tako ali tako si nič ne zapomni.«

A: »Torej ste podatke že pridobili. Ste jih analizirali-se ujemajo s podatki na registratorju časa?

B: »Ne, nisem. Moram zorganizirati rojstni dan, pa nabavit darilo, pa ….«

A: »Zelo ste zavzeti za delo. Ampak prioriteta je analiza za katero sva se dogovorili. Le tako bomo lahko do desetega izplačali plačo. Prepričana sem, da lahko darilo za rojstni dan uredi kolegica iz administracije. Pravzaprav se bom to kar jaz dogovorila z njo. Vi pa se osredotočite na analizo in mi jo prosim oddajte danes do 15 ure. Tako bom lahko še danes pripravila predlog za direktorja in jutri boste lahko dokončali plače. Zelo dobro ste prejšnji mesec pripravili analizo stroškov in predlagali ukrepe. Prepričana sem, da boste tudi to analizo dobro izpeljali.«

B: »Hvala, res sem se potrudila in vložila ogromno truda v tisto poročilo. Se bom takoj lotila še tega.«

A: »Za sodelavca iz servisa pa bom uredila dodatno izobraževanje, da vam bo naslednjič lahko podatke posredoval brez vaše pomoči. Tako boste imeli več časa, za kakovostne analize. Za kolegico Andrejo pa bodo v kadrovski službi napisali dodatni plan izobraževanja in prepričana sem, da bo kmalu osvojila naloge ter vas razbremenila.«

B: »Najlepša hvala, res je da veliko časa zgubljam z raznimi kolegi, ki kaj ne znajo. To mi bo olajšalo delo.

A: »Torej mi boste danes do 15 ure oddali analizo, predlagam pa de vsak teden v ponedeljek ob 8ih takole pogovoriva in določiva prioritete za tekoči teden.

 B: Ja, to bi bilo odlično. Analizo vam prinesem danes do 15.00 ure.

 

Prepričana sem, da ko beremo tole se nam zdi vse skupaj zelo preprosto, pa vendar ni. Dialog vsebuje veliko korakov, ki se jih v bistvu moramo kot vodja priučiti.

Večinoma bi nas sodelavka »vrgla iz tira« že po prvem odgovoru. Večina bi rekla, da naj do jutri dostavi analizo in pika. To je način avtoritativnega vodenja. Vendar, če želimo od ljudi dobiti njihov največji in najboljši potencial ter ustvarjati dodano vrednost potem se bomo modro odločili za odgovorno in kreativno vodenje.

In veselimo se, da bo v prihodnosti vedno več takšnih voditeljev, ki bodo te veščine obvladali tudi v praksi.

Deli na družabnih omrežjih: