Vaša delovna uspešnost izhaja iz odnosov
27. 5. 2021
Energijske slike Urške Lan za razvoj vašega potenciala
17. 6. 2021

Kako pridobiti zaveznike v poslovnem svetu?

Kako pridobiti zaveznike v poslovnem svetu

Spreminjanje kupcev in partnerjev v prijatelje in zaveznike je med vsemi nalogami najzahtevnejša. Svojih poklicnih in osebnih partnerjev ne morete prisiliti, da bi vas imeli radi, da bi bili radi z vami in da bi z vami radi sodelovali. Prav tako si ne morete kupiti njihovega spoštovanja, naklonjenosti, podpore. To so vrednote, ki vam jih drugi pripišejo prostovoljno in na svojo lastno pobudo ali pa sploh ne.

Sama profesionalnost še ni dovolj

Da ne bo nesporazuma: brez kakovostnih izdelkov in storitev so vsa prizadevanja za pridobivanje prijateljev in zaveznikov v poklicnem življenju le malo vredna. Prvi pogoj za dobre odnose je profesionalnost. Vsa prizadevanja za partnerja so jalova, če profesionalnosti ni. Težava pa je, da sama profesionalnost še ni dovolj.

Prvič, s stališča kupca je visoka kakovost izdelkov in storitev samoumevna ter jo pričakuje. O kakovosti je govor samo, če ni ustrezna. Drugi razlog je konkurenca na trgu. Izdelki so si podobni, kupec lahko izbira med številnimi ponudniki. Tretjič, kupec pogosto sploh težko ugotovi razliko v kakovosti izdelkov ali storitve, ker mu na primer manjka znanja ali ker lastnosti izdelkov na zunaj ni mogoče ugotoviti. Da bi lahko ohranili in ustvarili »posebne odnose« potrebujemo znanje in spretnosti, ki presegajo strokovnost.

Pomembnost inteligentnega sporazumevanja

Inteligentno sporazumevanje je mogoče prepoznati po bistrosti, pozornosti, preudarnosti, ki jih kažete v vedenju do drugih. Za to potrebujete veliko spretnosti. Lahko so vam dane naravno, lahko se jih priučite. Najpomembnejše pri celotni zadevi pa je, da smo iskreni, imamo lep namen in ne izhajamo zgolj iz lastnih interesov. V partnerstvu je skupna rešitev ter win-win situacija vedno v ospredju.

Najprej je potrebna sposobnost za prepoznavanje partnerjeve osebnosti in njegovih individualnih značilnosti ter za to, da mu pokažemo, da imamo do njega in njegovih interesov poseben odnos. Potrebna je tudi sposobnost za utrjevanje njegovega samospoštovanja in samozavesti ter za to, da mu zagotovimo čim večjo osebno korist in zadovoljstvo. In končno, inteligentno sporazumevanje pomeni sposobnost za to, da poskrbimo, da drugi doživljajo komuniciranje in sodelovanje z nami kot uspeh in izjemen dogodek, ki daje ne le profesionalne izdelke ali storitve, ampak tudi energijo, odločnost, pogum.

Pravo inteligentno sporazumevanje je mogoče opisati kot »izostren občutek za medčloveške odnose«

To je sposobnost, da druge navdušujemo, jih znamo pridobiti zase in jih pozitivno spodbujamo. Kdor je v odnosih inteligenten, si pridobi moč prepričevanja in privlačnosti. V tem je skrivnost karizme in osebnega žara.

Nekaj pravil:

  • Ustvarite dobre odnose, še preden jih potrebujete.
  • Bodite čim bolj dosledni;
  • Naj odnos ne postane rutina;
  • Ne pričakujte naključij;

Predsodki, ki nas ovirajo

Vedno boste srečevali ljudi, ki vam bodo povedali, da vlaganje v odnose ne prinaša koristi in da se poseben trud za kupca ali partnerja navsezadnje sploh ne splača. Ne dovolite, da bi vas imeli za norca.

  1. Predsodek: »Negovanje odnosov je nekoristno«. Ljudje, ki mislijo samo kratkoročno, nuno spregledajo koristi, ki bi jim jih prinesli »posebni odnosi«. Čim manj je nekdo neinteligenten v odnosih, tem bolj se boji srečati mojstra odnosov. Človek, ki ni inteligenten v odnosih, si prizadeva z vsemi sredstvi preprečiti, da bi se pokazala njegov negativni odnos do poklicnih partnerjev in nesposobnost za komuniciranje. Tako naredi vse, da bi izničil prizadevanje z negovanje odnosov in dokazal svoj prav.
  2. Predsodek: »ne deluje pri vsakem«. Ste slišali frazo, »ne deluje pri vsakem« in v vseh primerih. To je nesmisel in v najboljšem primeru razkriva naivnost. Ne pustite se, da bi vas to odvrnilo od strategije, ki je daleč najuspešnejša.
  3. Predsodek: »Pomembna je samo cena«. Brez dvoma obstajajo panoge, v katerih je najbolj stvaren argument cena. Čeprav je slišati neverjetno, vendarle drži: čim hujša je vojna cen, tem pomembneje je razmisliti o možnosti in pomenu inteligentnih odnosov. Če imate »posebne odnose« vam največkrat sploh ne bo potrebno tekmovati in sodelovati v (pre)velikem splošnem zniževanju cen. Če ne drugega pa vam daje ta odnos veliko širši pogajalski prostor.
  4. Najnevarnejši predsodek: »pa saj to počnemo že od nekdaj«. Na mestu je vprašanje ali razumemo posebne odnose ali pa jih dejansko znamo živeti. Občasna uspešnost še ne pomeni mojstrstva. Večkrat je mišljeno, da če se v komuniciranju in sodelovanju vedemo pravilno, da je to že dovolj. Pravi profesionalec vedno vidi neizkoriščene možnosti. Čim inteligentnejši je človek v odnosih, tem jasneje spoznava možnosti, ki jih ima. Zaveda se, da je izostritev občutka za medčloveške odnose zahteven ciljin si želi, da bi pri tem dosegel čim višjo raven profesionalnosti.Partnerja obravnavajte kot »posebno osebnost«

Pokažite mu spoštovanje

Dojemajte svojega poslovnega partnerja kot osebo, ki vas bogati. Pokažite, da sodelovanje z njim še posebej cenite, da mislite nanj in upoštevajte njegove želje. S tem, ko mu pokažete, da ga spoštujete, mu osebno koristite. Komuniciranje in sodelovanje postaneta kakovostnejši.

Upoštevajte individualnost

Vašim partnerjem je jasno, da komunicirate z večini ljudmi in da so poleg njega pomembni tudi drugi. Prav zato je pomembno, da ne dobi občutka, da je »eden izmed« množice.

Zato: ne drvite iz srečanja na srečanje, iz enega klica na drugega. Vzemite si čas in dajte svojim možganom možnost oddiha. Med tem časom se naravnajte na pogovor, poglobite se v vprašanje, s kom imate zdaj opraviti. Vsakemu naj se zdi, da je pogovor za vas ta dan najpomembnejši.

Izkazovanje zanimanja:

  • Ne dovolite si, da bi bili raztreseni;
  • V telefonskem pogovoru se osredotočite samo na sogovornika, ne počnite drugih stvari zraven;
  • Nikoli ne pokažite, da se dolgočasite;
  • Bodite pozorni na gibe;
  • Začnite z njegovimi temami;
  • Pozorno, aktivno poslušajte;
  • Če poslušate, boste imeli kasneje, ko je treba ukrepati, prednost;
  • Postanite mojster v poslušanju;
  • Govorite manj;
  • Dovolite, da sogovornik pove vse kar misli;
  • Spodbujajte sogovornika;
  • Pokažite mu razumevanje;
  • Jemljite ga resno;
  • Sočustvujte;

 

Pri vsem zgoraj opisanem pa je seveda najbolj pomembno, da ste pri vsem tem iskreni. Ljudje smo čuteča bitja in naši poslovni partnerji to začutijo.

Modro je, da se inteligentna komuniciranja učimo vsak dan, da se zavedamo, da smo vedno lahko še boljši v negovanju kvalitetnih »posebnih odnosov«.

Najbolje pri vsem je, da imamo, brez dvoma, mi sami največ koristi od izpolnjujočih odnosov. So naša hrana, motivacija, krepijo našo samozavest, nas opolnomočijo.  Dobri poslovni izidi so zgolj posledica kvalitetnih odnosov, ki vodijo v odlična, nadpovprečna sodelovanja.

 

 

 

 

 

 

 

 

Deli na družabnih omrežjih: