Spreminjanje kupcev in partnerjev v prijatelje in zaveznike je med vsemi nalogami najzahtevnejša. Svojih poklicnih in osebnih partnerjev ne morete prisiliti, da bi vas imeli radi, da bi bili radi z vami in da bi z vami radi sodelovali. Prav tako si ne morete kupiti njihovega spoštovanja, naklonjenosti, podpore. To so vrednote, ki vam jih drugi pripišejo prostovoljno in na svojo lastno pobudo ali pa sploh ne.
Da ne bo nesporazuma: brez kakovostnih izdelkov in storitev so vsa prizadevanja za pridobivanje prijateljev in zaveznikov v poklicnem življenju le malo vredna. Prvi pogoj za dobre odnose je profesionalnost. Vsa prizadevanja za partnerja so jalova, če profesionalnosti ni. Težava pa je, da sama profesionalnost še ni dovolj.
Prvič, s stališča kupca je visoka kakovost izdelkov in storitev samoumevna ter jo pričakuje. O kakovosti je govor samo, če ni ustrezna. Drugi razlog je konkurenca na trgu. Izdelki so si podobni, kupec lahko izbira med številnimi ponudniki. Tretjič, kupec pogosto sploh težko ugotovi razliko v kakovosti izdelkov ali storitve, ker mu na primer manjka znanja ali ker lastnosti izdelkov na zunaj ni mogoče ugotoviti. Da bi lahko ohranili in ustvarili »posebne odnose« potrebujemo znanje in spretnosti, ki presegajo strokovnost.
Inteligentno sporazumevanje je mogoče prepoznati po bistrosti, pozornosti, preudarnosti, ki jih kažete v vedenju do drugih. Za to potrebujete veliko spretnosti. Lahko so vam dane naravno, lahko se jih priučite. Najpomembnejše pri celotni zadevi pa je, da smo iskreni, imamo lep namen in ne izhajamo zgolj iz lastnih interesov. V partnerstvu je skupna rešitev ter win-win situacija vedno v ospredju.
Najprej je potrebna sposobnost za prepoznavanje partnerjeve osebnosti in njegovih individualnih značilnosti ter za to, da mu pokažemo, da imamo do njega in njegovih interesov poseben odnos. Potrebna je tudi sposobnost za utrjevanje njegovega samospoštovanja in samozavesti ter za to, da mu zagotovimo čim večjo osebno korist in zadovoljstvo. In končno, inteligentno sporazumevanje pomeni sposobnost za to, da poskrbimo, da drugi doživljajo komuniciranje in sodelovanje z nami kot uspeh in izjemen dogodek, ki daje ne le profesionalne izdelke ali storitve, ampak tudi energijo, odločnost, pogum.
Pravo inteligentno sporazumevanje je mogoče opisati kot »izostren občutek za medčloveške odnose«
To je sposobnost, da druge navdušujemo, jih znamo pridobiti zase in jih pozitivno spodbujamo. Kdor je v odnosih inteligenten, si pridobi moč prepričevanja in privlačnosti. V tem je skrivnost karizme in osebnega žara.
Vedno boste srečevali ljudi, ki vam bodo povedali, da vlaganje v odnose ne prinaša koristi in da se poseben trud za kupca ali partnerja navsezadnje sploh ne splača. Ne dovolite, da bi vas imeli za norca.
Dojemajte svojega poslovnega partnerja kot osebo, ki vas bogati. Pokažite, da sodelovanje z njim še posebej cenite, da mislite nanj in upoštevajte njegove želje. S tem, ko mu pokažete, da ga spoštujete, mu osebno koristite. Komuniciranje in sodelovanje postaneta kakovostnejši.
Upoštevajte individualnost
Vašim partnerjem je jasno, da komunicirate z večini ljudmi in da so poleg njega pomembni tudi drugi. Prav zato je pomembno, da ne dobi občutka, da je »eden izmed« množice.
Zato: ne drvite iz srečanja na srečanje, iz enega klica na drugega. Vzemite si čas in dajte svojim možganom možnost oddiha. Med tem časom se naravnajte na pogovor, poglobite se v vprašanje, s kom imate zdaj opraviti. Vsakemu naj se zdi, da je pogovor za vas ta dan najpomembnejši.
Pri vsem zgoraj opisanem pa je seveda najbolj pomembno, da ste pri vsem tem iskreni. Ljudje smo čuteča bitja in naši poslovni partnerji to začutijo.
Modro je, da se inteligentna komuniciranja učimo vsak dan, da se zavedamo, da smo vedno lahko še boljši v negovanju kvalitetnih »posebnih odnosov«.
Najbolje pri vsem je, da imamo, brez dvoma, mi sami največ koristi od izpolnjujočih odnosov. So naša hrana, motivacija, krepijo našo samozavest, nas opolnomočijo. Dobri poslovni izidi so zgolj posledica kvalitetnih odnosov, ki vodijo v odlična, nadpovprečna sodelovanja.