AKTIVIRAJTE OBE MOŽGANSKI POLOVICI IN VAŠA UČINKOVITOST BO OPAZNO VEČJA
20. 8. 2020
Možgani
MOŽGANI, NAŠ ČUDEŽNI ORGAN!
25. 9. 2020

NOVA VEŠČINA V NOVEM ŠOLSKEM LETU

Z zaključevanjem toplejšega obdobja se pričenja jesen, novo šolsko leto, hkrati bo to čas za poglobitev vase, za učenja, morda za nove izzive. Začenjajo se vpisi v glasbene šole, tečaje takšne in drugačne, tečaje tujih jezikov, osebnostne rasti.

Ste se vi že vpisali in naredili načrt?

Morda je za vzeti v obzir podobno kot učimo svoje otroke. Torej, naj si ne naložijo preveč, saj bo »nahrbtnik obveznosti« prevelik in potem imamo slabo vest kako nečesa nismo še storili, kako nimamo časa za vse kar smo se zadali in smo navsezadnje utrujeni od prostočasnih dejavnosti ali samo od misli na vse kar smo se zadali.

Pomembno je, da si izberemo tisto, kar bomo ali potrebovali  oziroma nam bo koristilo ali pa nam enostavno srce zaigra, ko pomislimo, da npr. gremo naslednjič na vaje petja ali neko antistresno terapijo. Vse kar delamo s strastjo namreč obrodi veliko večje sadove, kot tisto kar mislimo, da moramo. Ker vsi ostali tako počnejo ali ker se nam zdi, da bi nam koristilo.

Točno tako je lahko tudi pri učenju tujega jezika. Lahko si vzamete učenje jezika kot vašo prostočasno aktivnost in se pričnete učiti jezik za dušo, npr. španščino. Ker boste na španščino hodili strastno, z veseljem, mislijo na potovanja in boste ščasoma postali fluentni v tem jeziku, se vam bo skoraj zagotovo pojavila tudi sicer v življenju možnost uporabe tega jezika, npr. v poslovne namene, ali pa boste celo sami intuitivno iskali možnosti za poslovno priložnost. Za to slednje je potrebno izbrati potem še nekaj poguma, da jo dejansko tudi zgrabimo, ko pride, ampak pot je nato veliko lažja.

Poligloti si zagotovo učenje tujega jezika vzamejo kot izziv, kot treniranje neke spretnosti, podobno kot treniranje kitare ali plesa. Tuj jezik je namreč tako tako  kot mnoge druge dejavnosti, veščina, ki jo je potrebno redno trenirati, vsaj do t.i. stopnje B1, ko smo koliko toliko že suvereni in potem ni tak problem, če je nekaj časa ne vadimo. Podobno je z vsemi veščinami. Če smo se npr. enkrat zelo dobro naučili kitaro in smo jo več let uporabljali je velika verjetnost, da bomo zato, da bomo ponovno ujeli vse takte potrebovali le nekaj  intenzivnih ur vadbe in bomo »prišli noter«. Podobno vidimo lahko pri naših babicah, ko so nam pred leti obvezno »štrikale« zimske nogavičke in puloverje. Potem so to malo opustile, a če jih spet naprosimo, bodo le nekaj časa potrebovale, da bodo njihove roke šle v pravo smer.

Nekatere spretnosti pa naši možgani sprejmejo za avtomatizem, zato se jih kot takšne moramo tudi lotiti. Za otroke je izjemno pomembna veščina branje, ki nujno mora postati avtomatizem, da se kasneje otrok lahko z branjem  uči. Za odrasle je takšna spretnost  npr.vožnja avtomobila. Ko spretnost postane avtomatizem, o njem več ne razmišljamo. Veščina tujega jezika to  skoraj postane nad t.i. B2 nivojem, zagotovo pa na nivoju C1. Seveda je odlično, tako kot pri avtu, če  vsak dan vadimo to svojo spretnost, tako kot otrok v 3. razredu še vsak dan bere in ko je med počitnicami pavza je ponovno potrebno nekaj vaje, da je branje tekoče. Možgani potrebujejo v tem segmentu kar nekaj ponavljanja, da znanje sprejmejo za avtomatično. Potem delajo brez razmišljanja kako, kdaj, zakaj?

Vstop v šolo otrokom predstavlja lahko velik stres, ali zaradi menjave učiteljice ali zaradi strahu pred neuspehom ali zaradi socialnega ne-vključevanja. Razlogov je lahko zelo veliko. Zato je zares pomembno, da imajo otroci izven šole dejavnosti, ki so jim zares pri srcu in v njih uživajo. Le da jih seveda ni preveč.

Vendar je hkrati zelo pomembno, da imamo tudi odrasli nekaj za našo dušo, tisto kar nas veseli, zaradi česar se morda dodatno veselimo novega tedna.

Dandanes moramo biti pozorni tudi, da nam tehnologija ne povozi spomina in kreativnosti, ki jo imamo vsi v sebi veliko, le izražamo je morda ne pogosto.

To je bil hkrati morda današnji namig pred jutrišnjim 1.septembrom, ko si bomo morda vsi zadali kakšen nov izziv, vsak v svojem novem »šolskem letu«.

 

 

 

Deli na družabnih omrežjih: