Eterična olja
Vpliv eteričnih olj na sproščanje in učenje
31. 3. 2021
Spomladanska utrujenost
Spomladanska utrujenost in načrt akcije
3. 5. 2021

Odgovorna komunikacija

Odgovorna komunikacija

 Da je komunikacija najbolj pomembna za uspešnost podjetja, je postalo že skorajda klišejsko. Ampak, v praksi drži. Podjetja, ki s pravilnim vodenjem ustvarjajo okolje, kjer se ljudje odprto pogovarjajo, si upajo izpostaviti različna mnenja, prinaša večjo uspešnost podjetja in zadovoljne ter motivirane posameznike.

Kljub temu, da večina nas verjetno meni, da Znamo komunicirati, pa je to veščina, ki še zdaleč ni tako samoumevna kot se morda zdi. Kot vsako drugo o jo je potrebno trenirati, se je učiti in naučiti v različnih situacijah, za različnimi ljudmi. Način komunikacije, če hočete pravila dokaj močno opredeljuje kultura podjetja, ki jo v največji meri krojijo vodje oz. lastniki. Način komunikacije od vrha navzdol se širi kot lava na bruhajočem vulkanu.

Za začetek je torej dobro pogledati, v kakšnem okolju delujemo. Spodaj vam ponujamo nekaj namigov, za lažjo opredelitev sebe in organizacije v kateri delate.

 

PET TIPOV PODJETIJ

 

1. PODJETJE »TREBA JE«

 

  • brezosebna sporočila
  • apersonalna komunikacija
  • nezavezujoča sporočila
 

2. PODJETJE »MORAMO«

 

  • sporočila »mi«
  • difuzna personalna
  • komunikacija
  • vse in nikogar zavezujoča
  • sporočila
 

3. PODJETJE »MORAŠ«

 

  •  sporočila »ti«
  • kontrapersonalna
  • komunikacija
  • samo drugega zavezujoča sporočila
 

4. PODJETJE »ŽELIM«

 

  • sporočila »jaz«
  • interpersonalna komunikacija
  • mene in druge zavezujoča
  • sporočila

 

Običajno nas najbolj čustveno prizadanejo sporočila »ti«, saj velikokrat vključujejo obsojanje, nespoštljivo kritiziranje, obrekovanje in podobno. Prihajamo v čas, ali pa smo dejansko že globoko v njem, ko se bodo morala »ti« sporočila spremeniti v »jaz«. Vendar ne le v besedah, ampak tudi v dejanskem delovanju.

V podjetju »ŽELIM« je v ospredju odgovornost posameznika. Odgovornost že za to, kaj rečemo, kakšno mimiko uporabljamo, kaj si mislimo nanazadnje. Npr. če nekega projekta ne podpiramo in samo mislimo, da je brez veze, ga s tem spodkopavamo in pripomoremo k potencialnemu neuspehu. Zato je toliko bolj pomembno, da v tem primeru povemo svoje mnenje, sploh če smo na poziciji, ki nam to omogoča in da iz tega najdemo skupne rešitve. Kar seveda pomeni, da ni nujno, da so naši pogledi pravi, ali boljši od drugih, gre za to, da stojimo za svojim mnenjem. S tem gradimo zaupanje do sebe, do svojega teama do svojih nadrejenih in podrejenih. Sprejemanje odgovornosti je najboljši  zgled, ki ga lahko damo od sebe.

Torej, ko se pogovarjamo govorimo »jaz tako mislim«, jaz se tako »počutim«, »moje mnenje je takšno«. S tem avtomatično ne posegamo v drugega, ljudje okoli nas niso ogroženi in nas dejansko poslušajo kaj imamo za povedati. Sporočila, ki jih dajem so tako zavezujoča in takšen način je nalezljiv. Zato je ključno, da takšna komunikacija poteka že od vrha navzdol. Odgovornost, priznavanje napak, upoštevanje ali vsaj spoštovanje različnih mnenj se širi tako vertikalno kot horizontalno.

Precej manj bo naša komunikacija  uspešna, če bomo govorili v t.i. prvi osebi množine. »Mi moramo«, »mi bomo«, »mi  Mislimo« itd. s tem se odgovornost razpršuje in smo vsi odgovorni, a hkrati nobeden. Torej, ko pridejo težave, se poskrijemo vsak v svoj kot in upamo na najboljše. Odgovornost v tem primeru največkrat pripišemo drugim, podrejeni nadrejenim ali obratno. Če to ni dovolj pa okoliščinam, Coroni in še čemu.

 

Vse se torej začne pri nas samih, ali smo sami sposobni sprejeti odgovornost in na tak način komunicirati in delovati. Morda se sliši enostavno, pa vendar zagotovo deluje rek, da se spremembe začnejo pri nas samih. Hkrati pa je tudi resnica, da skozi spreminjanje organizacijske kulture, odgovornega načina komunikacije ljudem pokažemo kaj je možno, kako in predvsem zakaj. To pa pomeni, da se moramo učiti in s tem inspiriramo druge,  da se prav tako želijo učiti in nato naredijo spremembo tudi sami.

 

Tok vsakdanjih delavnih nalog nas potegne včasih  daleč od razmišljanja kaj in kako ter zakaj delujem tako kot delujem. Zato je pomembno, da nam včasih kdo pomaga, organizaciji pripelje nov pogled, nov veter v krila, da se spremembe sploh lahko zgodijo.

 

https://www.karnion.si/dialogika/

Deli na družabnih omrežjih: