Nemški jezik - učenje
VRHUNSKI ANTISTRESNI/ REHABILITACIJSKI PROGRAM v KARNIONU
29. 9. 2021
poslovna angleščina
PRED EXPOM DUBAI PO OSNOVE ARABŠČINE V KARNION
30. 11. 2021

SINHRONIZACIJA MOŽGANSKIH POLOBEL IN UČENJE TUJEGA JEZIKA

Individualni tečaj italijanščine

Učenje tujega jezika je najučinkovitejše pod 12Hz možganskega valovanja. To pa zaradi tega, ker takrat leva in desna možganska polovica usklajeno delujeta. Center za tuj jezik je domena desne možganske polovice, medtem ko je govor seveda v levi.

Naši možgani so neverjetno kompleksna tvorba. Tukaj je nekaj zanimivih okvirnih podatkov, ki naj to ponazorijo:

  • Povprečni možgani odraslega človeka imajo več kot 200 milijard živčnih celic.
  • Te so povezane z več kot 100 bilijoni mrežnih točk.
  • Dolžina živčnih prog je približno 5,8 milijona kilometrov, kar je 5.800. 000 000 000 metrov. To je več kot petnajstkratna razdalja med Zemljo in Luno.
  • Tehtajo od 1.3 do 1.6 kg, kar predstavlja samo 2% telesne teže.
  • Porabijo 20% celotne energije.
  • Če stisnete pesti in ju podržite skupaj, imate približno predstavo o velikosti svojega najpomembnejšega organa.

Možgani žensk so nekaj manjši kot možgani moških, kar pa nikakor ne pomeni, da so ženske manj inteligentne. Ne, ravno nasprotno, ker so pri ženskah posamezna področja bolj tesno skupaj, so informativne poti krajše. Poleg tega so njihovi možgani bza sinhronizacijo možganskih polobel večinoma bolje izurjeni kot možgani moških. Ženske so predvsem desno orientirane, vendar morajo v vsakdanjiku izpeljati veliko nalog leve polovice zaradi česar njihova leva in desna možganska polobla veliko bolje sodelujeta. Ta genialni organ upravlja vse telesne procese, v njem nastajajo hormoni, možgani vplivajo na dihanje in krvni tlak. Tukaj so shranjeni vaši občutki in doživetja, spomini in zaznave.

Možgani so najbolj fascinantna stvar, ki jo je ustvarila evolucija.

Zato ravnajte s to tvorbo skrbno, ker odločilno vpliva na vaše življenje, če to hočete ali ne.

O tem, kako delujejo možgani vemo le malo in očitno bo še zelo dolgo največja želja znanstvenikov, da bi doumeli resnične zmožnosti in sposobnosti tega neverjetnega organa.

 

KAJ VPLIVA NA SINHRONIZACIJO MOŽGANSKIH POLOBEL?

Sinhronizacija možganskih polobel prinese presenetljive uspehe, ko gre za našo zmožnost, da informacije sprejemamo in se jih spomnimo. Kot otroci smo uporabljali predvsem desno možganskso polovico, ker se tam odvijajo procesi, ki so odvisni od občutkov, tam imata svoje mesto ustvarjalnost in domišljija, tam nastajajo yudi povezave s čustvi.

Ko postanemo starejši in pridemo v šolo, nas spodbujejo k logičnemu-analitičnemu mišljenju, ki se ga da lokalizirati v levi možganski polovici. To povsem logično orientirano razmišljanje pa nam prepoveduje, da bi informacije povezali ustvarjalno  sli njih povezali z občutki in drugimi multisenzornimi vplivi. Nesmiselno je,

Da bi uporabljali predvsem levo ali predvsem desno možgansko poloblo. Z našim spominom je podobno kot so s športom. Če poskuša dvigovalec uteži z ročko z utežmi in utež držati samo z eno roko, nam je vsem jasno, da to ne bo delovalo. Začel se bo majati in morda se bo celo hudo poškodoval; če pa utež dvigne z obema rokama, ima ravnotežje in brez težav dviguje težka bremena. Učni in miselni procesi so najučinkovitejši takrat, ko morata sodelvati intuicija in zdrav razum. Če torej urite svoje možgane tako, da delata obe polovici v soglasju, se boste kmalu učili učinkoviteje, hkrati se boste tudi več in hitreje spomnili in ustvarjalno ali tudi logično povezali. Pravaprav smo rojeni stroji za učenje, samo da se tega včasih pozabimo spomniti.

 

UČNI  IN OSEBNOSTNI TIPI

Kdor ve, kako se najbolje uči, ima veliko prednost. Razlikujemo tri učne ali osebnostne tipe. Zagotovo si lahko predstavljate, da obstaja ogromno kombinacij.

Pri učnih tipih razlikujemo 3 osnovne:

  1. VIZUALNI: težišče zaznavanja je v očeh, nanj ima videno veliko večji vpliv kot slišano in občuteno
  2. KINESTETIČNI: okolico zaznava predvsem s pomočjo občutkov, torej telesnih zaznav;
  3. AVDITIVNI TIP: v njem se posebno močno usidra tisto, kar zaznava s sluhom.

Če ste kinestetični tip je najboljse da si vse napišete z roko, tako bo zadovoljen vaš sprejemni kanalmin pomen informacij se bo samodejno povečal. Ko učno snov ponavljate , je najbolje da to počnete med gibanjem, hodite gor in dol ali sedite na sobno kolo.

V kolikor sodite pod avditiven tip in se morate na pamet naučiti tekste, je najbolje da jih glasno berete ali pa si jih posnamete, potem pa jih poslušajte. Pri vizuelnem tipu pa je jasno, da se boste najlažje učili preko slik in grafik, tudi barve so pri vas zelo dobrodošle.

Ko učni tip povežemo še z osebnostnim tipom, mnogo lažje razumemo vedenje pri učenju.

Vaša hči morda potrebuje pri učenju glasno glasbo, vi pa pri takšni glasbi sploh ne bi mogli zbrati svojih misli, kaj šele da bi se na pamet učili besede. Tako različne kot so osebnosti, tako različni so tudi načini učenja.

Razlikujemo tri glavne tipe s podkategorijami odnos, čas in dejavnost

ODNOSNI TIP TI SEDANJOST ČUTITI
STVARNI TIP JAZ PRETEKLOST MISLITI
TRGOVSKI TIP MI PRIHODNOST NAREDITI

 

Seveda v tem primeru srečamo še več mešanih tipov, kot v prvem primeru, torej pri sprejemnih kanalih.

Zelo na grobo pa bi lahko rekli  da trgovski tip pripada kinestetičnemu, stvarni tip vizualnemu in odnosni tip avditivnemu kanalu. Seveda pa lahko obstajajo odstopanja.

Pri učenju velja omeniti še tri osnovna pravila, ki veljajo podobno kot pri športu:

  • Stalnost: pri učenju je pomembno to, da vedenje čim bolj zasidramo v dolgoročni spomin, zato je tako pomembno učenje npr. Tujega jezika v alfa stanju, kjer informacije direktno shranjujemo v dolgoročni spomin.
  • Naraščajoča obremenitev: da se naši možgani od dolgočasja ne bi polenili, bi morali tudi pri učenju poskrbeti, da jih vedno znova obremenjujete do in prek meja.
  • Superkompenzacijska faza/ faza sprostitve: s tem mislimo na dovolj premorov, na drugi strani pa na to, da se ne ukvarjate predolgo z isto tematiko. Tudi to vodi v dolgočasje v možganih in po določenem času se ne moremo več pravilno osredotočiti.

Ko smo v fazi učenca, se je torej vedno dobro zavedati kateri so naši kanali sprejemanja, kako se najlažje učimo in nato tehnike prilagoditi našim načinom.

Če smo pa na drugi strani v fazi učitelja, pa najprej ugotoviti kakšne kanale sprejemanja ima moj učenec in šele nato izbrati način dela.

Želimo vam, da se vsak dan napolnite z novim znanjem, na samo vam svojstven način.

Deli na družabnih omrežjih: